“Podvodné praktiky s odkazmi”? Nezachádza ten Google už príliš ďaleko?

By | 7. augusta 2013
“Podvodné praktiky s odkazmi”? Nezachádza ten Google už príliš ďaleko?

Google sa odkajkživa snaží vylepšovať svoje algoritmy, či už tie, ktoré posudzujú kvalitu webu onpage (to čo je priamo na vašom webe), alebo tie, ktoré posudzujú kvalitu offpage (vonkajšie vplyvy). V poslednom období však začína zachádzať naozaj ďaleko, jeho chovanie môže výrazne uškodiť hlavne menej skúseným webmasterom, prípadne obyčajným používateľom / vlastníkom webov.

Citujem Podvodné praktiky s odkazy

Jakékoliv odkazy určené ke zmanipulování hodnocení PageRank nebo umístění stránek ve výsledcích vyhledávání Google mohou být považovány za podvodné a mohou porušovat zásady pro webmastery společnosti Google. Zahrnuje to veškeré chování, které manipuluje odkazy na vaše stránky nebo odchozí odkazy z vašich stránek.

Podľa toho, čo Google píše, tak tým, že som nalinkoval horné 3 odkazy, môžem uškodiť svojmu webu, ale aj odkazovaným webom (support.google.com a cs.wikipedia.org). Ok, k tomu asi nedôjde, keďže sa jedná o extrémne autoritatívne weby… alebo?

Ok, ale čo iný príklad?

Denne sa stretávam s desiatkami webov, ktorých majitelia proste odkazujú na partnerov, ktorých považujú za dôležitých. Či už cez sitewide sidebarové odkazy, alebo cez špecializované “partnerské” stránky (o tom Google v hore linkovanom odkaze taktiež píše). Odkazujú cez klasické textové anchory, odkazujú cez obrázky.

Koľko % ľudí z nich odkazuje cez rel=”nofollow” alebo redirektované nofollow stránky?

Odpoveď je: málo, takmer nikto. A keďže veľmi veľa webov tvoria práve weby “SEO laikov”, nemôžeme rátať s tým, že by sa medzi nimi táto aktivita rozšírila.

Ako bude Google tieto stránky postihovať? Bude robiť rozdiely medzi takýmito webmi a webmi “SEO šamanov”, ktoré “simulujú laickosť” zo zištných dôvodov? Môj nedávny článok Algoritmus Google Penguin 2.0 v roli ničiteľa – pravdivý príbeh naznačuje, že Google bude zasahovať bez rozdielu každého.

Odkazy v tvare <a href=”link” rel=”nofollow”>, ktoré roky používa napr. Wikipedia, sa asi stanú trendom. Ale sám si to celkom nedokážem predstaviť. Veď pozrite si niektoré z mojich článkov (napr. tento), ja odkazujem spontánne, tak, ako som sa to pred rokmi naučil. Prečo by som to nerobil? Môj zámer nie je tlačiť dané weby vo vyhľadávaní, ale proste navádzať čitateľa pokračovať v súvisiacom čítaní.

7 thoughts on ““Podvodné praktiky s odkazmi”? Nezachádza ten Google už príliš ďaleko?

  1. Roman Melisek

    Podla mojho nazoru ide v konecnom dosledku o to, aby vsetci okrem naozaj autoritativnych webov boli nuteny pouzivat adwords.ale my sa nedame :)

    Reply
  2. pet

    google to v poslednej dobe celkom preháňa a potom najviac trpia malý webmastry a laikovia, ktorí si chcú iba vytvoriť nejaké fan weby

    Reply
  3. Stanislav

    Chce to asi už nový vyhľadávač :) Takto zachvíľu budú zobrazovať iba výsledky Adwords na prvej strane a o to podľa mňa googlu ide

    Reply
  4. P. Košičan

    Nezneužije to niekto?

    Napríklad: Kúpim niekoľko pochybných odkazov pre konkurenčný e-shop, umiestnim modrý textový odkaz (smerujúci na konkurenčnú stránku) na niekoľko mini-stránok s modrým pozadím… Google im (resp. mne) na to príde. Čo teraz?

    Viem, stojí to nejaké peniaze, ale čo ak? Určite sa nájdu ľudia, ktorí tohto sú schopní.

    Reply
  5. Tomáš Polakovič

    Google sa pokúša zabrániť manipulácii, o ktorú sa tu všetci viac či menej snažíme. Je pravda, že pár webov je neprávom penalizovaných ale v konečnom dôsledku sú výsledky vyhľadávania pre bežného človeka čím ďalej tým lepšie. Už na popredných priečkach len tak ľahko nenájdeš MFA alebo nejakú mikrostránku.

    Reply
    1. Vladimír Rejholec Post author

      To nijak nepopieram, samozrejme, že sa o to všetci snažíme. Ja iba poukazujem na to, že je extrémne veľa klasických webov (viac ako mfa, viac ako profi portálov a eshopov), na ktorých proste ludia fungujú na starých dobrých princípoch. Na nich nevidím nič zlé ani ja, prečo by malo byť partnerské logo nalinkované cez rel=”nofollow”, to teda nechápem. Nech tam proste Google nerieši prechod “šťavy” a dá tým webom pokoj. My ostatní sa už nejak popasujeme. Ja už klasické MFA nerobím (viď predáška). Bez pridanej hodnoty web nevypustím. Je mi proste ľúto ľudí, ktorých sa to dotke a ktorí nemajú šajnu prečo a za čo.

      Reply

Pridajte komentár