Dnes by som vám rád predložil úvahu, ktorá je založená na logickom úsudku. Čo je podstata linkbuildingu? Správne vytvorený a umiestnený odkaz, ktorý prenáša návštevníka / potenciálneho zákazníka.
Externý odkaz, smerujúci na vašu stránku (jednoducho backlink, alebo v tomto článku len link) bol vytvorený za účelom prenosu návštevnosti. Kliknete a v krátkom čase ste niekde inde. Linkbuilding (ako SEO metóda) by pôvodný účel odkazu nemal ignorovať, pretože sa to môže ľahko vypomstiť.
Prečítajte si aj:
Dajme tomu, že už viete, z akého webu odkaz chcete. Daný web ponúka predaj reklamného článku, odkazu zo sidebaru a z pätičky.
Čo nerobiť
Začneme s tým, čomu je vhodné sa vyvarovať.
- neumiestňujte odkaz tak, aby ho nebolo vidno (malé písmo, farba splývajúca s pozadím, skrytie pod iný objekt)
- odkaz by mal byť viditeľne odlíšený od okolitého obsahu (podčiarknutie, farba, bold, ikonka, čokoľvek jasne viditeľné)
- neumiestňujte odkaz tam, kde je x ďalších (napr. x odkazov v jednej vete, pre návštevníka budú neprehľadné)
- odkaz by vo väčšine prípadov nemal byť jedno slovo – na krátky anchor odkazu klikne menej ľudí ako na dlhší
Čo robiť
O čo by ste sa mali snažiť v čo najväčšej možnej miere.
- odkaz, či už v texte, sidebare, alebo pätičke musí byť jasne vidno, musí byť zrejmé, že je to klikateľný odkaz – myslite na nutnú blbuvzdornosť webových stránok dnešnej doby
- ak vám to prevádzkovateľ webu dovolí, odkaz oboldujte – to pomáha aj v prípade, ak odkazy nie sú na webe odlíšené podčiarknutím
- ak plánujete do článku vložiť viac odkazov, snažte sa ich logicky rozmiestniť do úvodu (ideálne do perexu, ktorý sa sa často zobrazí aj pri výpise článkov v archíve, či dokonca na titulke webu), stredu a na koniec. V prípade sidebaru a pätičky to nie je možné, vždy budú na kope s inými
- čím dlhší je anchor odkazu, tým skôr naň zablúdi návštevník – v texte anchoru sa pritom môže nachádzať aj optimalizovaná fráza a odkaz bude pritom pôsobiť dôveryhodnejšie (nie tak umelo)
Čísla si samozrejme pospájajte.
Odkaz, ktorý neprenáša žiadnu návštevnosť, nepovažujem za prospešný. Ako zistíte, či odkaz, ktorý na vás smeruje, prenáša návštevnosť a je prospešný? Stačí sa pozrieť do štatistík Google Analytics, konkrétne Návštevnosť zo sprostredkovania. Ak vám z domény, na ktorej je odkaz umiestnený, chodia návštevníci, je to fajn. Ak nie, odkaz nemá vysokú hodnotu (prečo za taký odkaz platiť?).
Je jasné, že situácie sú rôzne, dakto, kto buduje niche sites s princípom mfa, prípadne akékoľvek mfa, bude mať priority inde. Problémom je fakt, že Google je šikovná AI mašinka a je vysoko pravdepodobné, že po čase príde na to, že väčšina vašich backlinkov je neprospešná. Vtedy môže prísť k devalvácii a úpadku návštevnosti nadobudnutej na základe neprospešných odkazov.
Pekný a užitočný článok, len tak ďalej.