Nesprávne postupy „PR článkových linkbuilderov“

By | 17. decembra 2010

Už vyše roka vlastním niekoľko tématicky zameraných PR webov – na autá, peniaze, parfémy, šperky, bývanie. PR články na nich schvaľujem manuálne, častokrát v nich opravujem chyby, kontrolujem či neporušujú základné pravidlá (duplicita, počet odkazov atď.). Ani keď tieto pravidlá ľuďom napíšete veľkým tlačeným písmom, ani tak ich nebudú akceptovať.
Duplicita je prvým veľkým nedostatkom a základným kameňom úrazu všetkých PR článkov. Na internete nájdete linkbuilderov, ktorý ponúkajú napísanie a publikáciu článku (jedného) do x PR katalógov. Tým pádom máte získať x spätných odkazov. To je samozrejme hlúposť, pretože všetky články sú následne Googlom vyhodnotené ako duplicitné, prakticky sa ráta iba jeden ako pôvodný. Ak by to aj tak nebolo, hodnota takýchto linkov bude skôr či neskôr vyhľadávačmi devalvovaná.

Všeobecné PR katalógy majú ďalšiu nevýhodu – je takmer isté, že ich Google berie s rezervou, niečo ako v prípade klasických katalógov stránok. Čo si asi tak Google myslí, keď nájde web, v ktorom je vo všetkých článkoch 3 (alebo často aj viac) linkov na externé weby a každý článok je na inú tému. Vlastne aj preto som založil tématické PR weby, kde sa tento efekt aspoň z časti eliminuje tým, že sú články na relevantnú tému.

Spôsob linkovania (odkazovania) je niekedy tiež zarážajúci. Ľudia očividne veria heslu – čím viac, tým lepšie. Celkovo by to tak mohlo byť, ale nie v rámci jedného článku. Denne sa mi dostávajú do rúk PR články, ktoré obsahujú 5-6 aj viac odkazov na jeden web. Pritom na jeden dobrý PR článok stačí jeden, prípadne 2 linky na vhodné stránky propagovaného webu. Alebo 2 linky z toho istého článku na rovnakú cielovú stránku (napr. 2 linky smerujú index propagovaného webu) – zbytočné. Google berie do úvahy iba prvý link, ten čo je skôr v html kóde.

Čo teda odporučiť? Linkujte s rozvahou, ak už píšete PR články, hľadajte tématické weby, kde by boli články publikované s jedným, dvomi premyslenými linkami. Najlepšie riešenie je publikovať recenziu, alebo niečo, čo neznie tak komerčne ako klasický PR článok na niektorom z lepších blogov (ideálne v tom istom jazyku). Link by mal byť na stránku, ktorá je obsahovo čo najpodobnejšia tomu, o čom sa v článku píše a nie každý anchor by mal byť kľúčové slovo. To sa tiež môže zdať Googlu divné, treba proste postupovať prirodzene. To si už dnes bohužiaľ uvedomuje len málo ľudí.

4 thoughts on “Nesprávne postupy „PR článkových linkbuilderov“

  1. Tom

    Samozrejme s mnohým súhlasím… Vedel by si urobiť istý „update“ aké PR články by mohli fungovať v tomto čase. (rok 2013)

    Reply
  2. hneepy

    Skutočne poučný článok, len škoda že ich nie je viac. Pouvažuj nad jedným hoci dlhým (kto chce prečíta), kde by si všetko zhrnul „pod jednou strechou“ (iste to pochopíš). Samoška v prestávkach kototoča F1.

    Reply
    1. Anonym

      Nehodil si tento koment pod iny clanok? No viem o com hovoris, v kazdom pripade aj bloger musi z niecoho zit, podobnymi clankami blog zrovna casto nespamujem, takze to ludia hadam dokazu ospravedlnit a navstevnost vlastne stupa. Diky za link, pozriem si.

      Reply

Pridajte komentár