PR články – čo, kde, ako?

By | 26. januára 2010

pr clanokPR články v tvare, akým sú v dnešnej dobe vnímané tvoria akýsi základ moderného linkbuildingu – budovaniu siete kvalitných spätných odkazov, pre váš web. Práve kvalitný linkbuiding je častokrát rozhodujúcim aspektom v konkurenčnom boji o ovládnutie popredných pozícií vo výsledkoch vyhľadávania. Čo je to PR článok? Ako ho napísať a kde ho uverejniť? To by som v tomto článku rád stručne zhrnul.

PR (public relations) články sú vlastne istým druhom marketingu, reklamy, propagujúcej firmu, často nový výrobok, prípadne služby, alebo iné. Na rozdiel od klasickej reklamy, sú vnímané oslovenými viac otvorene, pretože sú tvorené formou článku (preto PR články). Väčšinou by mali byť v rozsahu jednej až dvoch strán A4. V dnešnej dobe však všetky pravidlá tejto oblasti padajú. Internet zaplavuje veľké množstvo neprofesionálnych PR článkov, zakladajúcich si hlavne na jednej veci. Linkbuildingu, ktorý som spomenul naschvál hneď na začiatku.

Vhodne umiestnený odkaz na jednom z rady kľúčových slov vrámci kvalitného PR článku, môže byť veľmi osožný pre odkazovanú stránku. Ak je teda článok vhodne doplnený o kľúčové slová, pôsobí prirodzene a nenútene, má dostatočný obsah a formu a je umiestnený na kvalitnom PR webe, či (častokrát odbornom) blogu. Samozrejme PR článok nie je len o spätných odkazoch, ak spĺňa požiadavky predchádzajúcej vety, bude určite dobre vyhľadateľný svojou cieľovou skupinou, na ktorú je zameraný. Adresou, či už klasickou, alebo elektronickou bude zvedavý návštevník nasmerovaný tam, kde treba.

V dnešnej dobe je vhodných miest pre publikovanie PR článkov množstvo. Drvivá väčšina “PR katalógov” je zameraná všeobecne. Ja som sa rozhodol prispieť a vytvoriť kvalitné, kontextovo tématicky ladené weby, kde je možné verejne publikovať PR články na témy:

Tie portály ponúkajú veľmi jednoduchú publikáciu vlastných PR článkov, ku každému je možné priložiť 4 fotografie a obohatiť ich o 3 spätné odkazy. Obsah je filtrovaný od nekvalitného balastu, spamu a duplicity. Ak článok spĺňa podmienky publikovania, je v krátkej dobe schválený a publikovaný.

O nápady ako portály obohatiť sa so mnou môžete podeliť prostredníctvom komentárov pod týmto článkom, budem len rád.

25 thoughts on “PR články – čo, kde, ako?

  1. Jano

    Výborný článok, PR články určite pomáhajú. Ponúkam nový PR web – schvaľovanie do pár hodín, max 3 odkazy v texte, neobmedzená dĺžka, aj cudzie jazyky.

    Reply
  2. Saul

    Pridávam jeden nový PR katalóg, kde sú články schvaľované a pridávané do 24 hodín. Články môžu byť aj CZ jazyku a môžu obsahovať až tri linky :) Duplicitný obsah je samozrejme zakázaný.

    Reply
  3. Tom

    Ja pridavam pr clanky o mojom webe vzdy s inym obsahom a fakt to pomaha a netreba sa bat vyuzit aj ceske, polske a ine katalogy, pokial to adminovia schvalia… viem ze napriklad http://www.cyx.cz schvaluje aj slovencinu a netreba sa tam registrovat, do toho davam vzdy clanok

    Reply
  4. Pr clanky

    Som adminom uvedenej stranky, odporucam aj tuto pouzivat. Duplicitu sa snazim kontrolovat pred publikovanim.

    Reply
  5. Peter

    Aj ja vlastním jeden konkretny pr web zameraný na zvieratá ale zatial som nan nemal vela času. 

    Reply
  6. nolf

    Aby som povedal pravdu precital som nejednu knihu o SEO ako takom a vsade sa zhoduju na tom ze PR clanky maju vela dobreho najdolezitejsie je vsak to ze to niesu 2,3,ani 4 cestne odkazy ale len jednosmerne s dobrym anchor textom preto nieje potrebne ani ich navstevovanost ci citanost naozaj je to super vec

    Reply
  7. Martin

    Ja moc PR články nevyužívam. Chcem sa spýtať ako je to sčítanosťou? Aj tie články nejaký ľudia čítajú, alebo to len slúži na budovanie odkazov?

    Reply
  8. PR články

    “Ako kontrolujes duplicitu?” = ja používam jednoduchú kontrolu skopírovaním časti textu a jeho vyhľadaním v Google s použitím úvodzoviek. Neviem ako to riešia iné PR weby ale na ten môj chodili takmer samé duplicitné články až som musel odstrániť formulár na pridávanie článkov – odkedy mi ich môžu posielať len emailom je duplicitná už len asi polovica článkov, chodí ich však už len niekoľko za mesiac – predtým nebolo nič mimoriadne niekoľko sto článkov mesačne…

    Reply
  9. Ján Baláž

    Dobre vedieť, že takéto špecializované katalógy existujú. Keď budem mať klienta na niektorú z týchto tém, viem, kam seo článok dať.

    Škoda, že takýchto špecializovaných webov nie je viac, zvyčajne je pôsobenie mojich klientov tak špecifické, že je ťažké ich niekam zaradiť :)

    Reply
    1. Anonym

      Najvacsi problem, ze na tieto stranky denne ludia publikuju dupilicitne clanky, ktore nezverejnujem. Takze clankov je minimum, ale aspon su k teme…

      Reply
      1. Ján Baláž

        Škoda, že ľudia stále nechápu problém s duplicitou. Keby si to dali aspoň upraviť tak, že sa proste vety a odstavce prepíšu pri zachovaní toho istého významu. To sa dá a je to lacnejšie ako nový článok…

        Reply
  10. pr

    V prípade, ak je nutné nájsť kvalitného copywritera, odporúčam stránku http://www.write.sk s ktorou mám skvelé skúsenosti pri písaní reklamných a PR textov.

    Reply
  11. Marek Eting

    Pri písaní komentára skopírovať text z predošlého komentára :-/ to sa len tak nevidí…

    Reply
  12. exot Post author

    Kontrolujem to manualne pomocou googlu. Zatial tam toho vela nepribudlo, ak tendencia pridavania narastie, mozno budem hladat optimalnejsie postupy.

    Reply
  13. Parfuméria

    Ako kontrolujes duplicitu, pripadne spomenuty spam? Navstevujes ine pr weby alebo pouzivas copyscape ci ako sa to pise? Inak suhlasim ze publikovat vsade rovnake clanky neprospeje ani webu ani tym, co tie clanky vkladaju.

    Reply
  14. Pedro

    aj ja používam google a stačí :), avšak vieš ako ľahko spoznáš /pokial si majiteľ stránky ako je napríklad auta-clanky.sk/ že je článok duplicitný? pozrieš si 3 ďalšie stránky tohto typu /na .SK internetovom trhu je ich naozaj málo a hneď zistíš :)

    ale z hladiska seo efektu – a ak naozaj chcete dosiatnúť niečo vďaka tým pr článkom, kto si hodí jeden článok na 3. stránky ide sám proti sebe,

    dosť dlho som to aj ja tak robil, no už si dám radšej viac práce :) a je to.

    Reply
  15. Olaf

    Ono lze nejak automaticky rozpoznat zdali je text duplicitní? Tohle by mě zajímalo více. Osobně používám samotný google nebo službu copyspace.

    Reply

Pridajte komentár