Katastrofálna stránka Hlasu Česko Slovenska – Markíza hanbi sa!

By | 9. mája 2012

Čo sa týka webu, tak to s Markízou ide riadne dolu vodou. Nedávno spoplatnili archív Voyo, ktorého záznamy mimochodom často vypadávajú a nie vždy pohodlne dopozeráte, čo máte rozpozerané. Teraz som si zobral na mušku web populárneho Hlasu Česko Slovenska, ktorý nájdete na hlascs.markiza.sk. To, že nestojí ani za deravý groš musí byť jasné nielen webdizajnérom z brandže, ale každému, kto sa tento web snaží používať.

Je to až na smiech, že weby menších projektov, osobných webov, blogov, či eshopov sú častokrát (väčšinou) na vyššej úrovni, ako oficiálne weby televíznych súťaží, reality show, či vlastne weby samotných televízií, alebo aj napr. bánk. Pritom tieto weby stoja vždy rádovo xkrát viac. Je to smutný fakt, ale pravdivý fakt (o tomto fakte sme sa bavili aj na školení s Marekom Prokopom).

Videá – tragická kapitola sama o sebe

Videá by mali tvoriť základ podobného webu. Ľudia ich chcú zdieľať, sledovať to, čo nevideli, ľahko sa v nich vyznať, kliknúť si na / pustiť si to, na čo majú zrovna chuť.

  • Videá sa načítavajú extrémne dlho, na štandardnej DSL linke musíte čakať, kým sa načíta buffer.
  • Prehrávač je takmer nepoužiteľný (do súčasného štandardu alá Youtube má prehrávač na míle ďaleko).
  • V sekcii videá nájdete cca 2hodinové, nezostrihané videá, ak si chcete pozrieť len určité vystúpenia, musíte sa preklikávať nepoužiteľným prehrávačom, navyše chýba video z posledného dielu súťaže. Videá sú rozlíšené LEN dátumom, ničím iným. Výhodou je aspoň fakt, že tu nie sú reklamy a že nie je nutné aktivovať spoplatnený Voyo archív.
  • Vrchol všetkého je ale to, že v profiloch jednotlivých spevákov si nemôžete pozrieť všetko, čo v súťaži spievali. Takže napr. taký Brunno Oravec má dostupné len 2 videá, vlastne prvé vystúpenie a druhé zo súboja. Oboje (samozrejme) začínajú otravnou a hlasnou reklamou. Ak si teda chcem pozrieť a vypočuť viac skladieb tohoto súťažiaceho, musím ísť do debilnej sekcie videá, ktoré nie sú zmysluplne označené a keďže neviem, kedy presne Brunno spieval, musím postupne preklikávať spomínaný predpotopný video player.
  • Videá v bulvárnej sekcii novinky sú tak plné reklamy, že je to naozaj neprínosné. Nielen na xsekundová, naozaj hlučná, reklama na začiatku, ale sú tu aj vyskakovacie odporné veľké plochy počas (extrémne pomalého) prehrávania.
  • Chcete si pozrieť vystúpenie svojho favorita na Youtube, pretože na stránke webe Hlasu Česko Slovenska sa nevyznáte? Autori si chránia svoj materiál a na Youtube nájdete len zopár sekundové ukážky, ktoré vás odkážu naspäť na nepodarený web.

Technické nedostatky

  • To, že je web plný reklamy, to nikoho z nás neprekvapuje. Stránka sa preto samozrejme načítava dlho, všetko na nej otravne bliká. Ak si chcete reklamu bloknúť (napr. štandardný plugin Adblock vo Firefoxe), tak sa vám web jemne rozsype (ukážka).
  • Pre laika je to nepodstatné, ale aby v dnešnej dobe niekto vypustil web, ktorý nepracuje s <title>tagom, to je do oči bijúca blbosť. Kedekoľvek na webe kliknete, ktorúkoľvek stránku si na webe otvoríte (okrem bulvárnych článkov a profilov súťažiacich), bude na vás civieť <title>Hlas Česko Slovenska</title> z čoho určite nemá radosť ani Google, ani človek, ktorý web, alebo nejakú jeho súčasť na Google hľadá.
  • Hlavný nadpis webu H1 globálne absentuje a tam kde je, je použitý absolútne nevhodne. Veď posúďte sami – tu je ukážka. To už radšej nič, ako mať H1 nadpis „Nový diskusný príspevok“. Nemyslím si, že podstatou článku „Stará láska nehrdzavie! Kto s kým?“ je „Nový diskusný príspevok“ :-)
  • Keď si pozriem (bulvárnu) sekciu novinky, vidím odfláknutosť a začiatočnícke chyby kódera webu, thumbnailové obrázky nie sú rovnakej veľkosti, dlhé nadpisy článkov sú mierne orezané, pretože prečnievajú (ukážka).

Web porušuje hádam všetky zásady použiteľnosti, aké porušiť môže. Nemám chuť sa hrabať v jeho HTML a CSS kóde. To čo som hore zmienil som objavil v priebehu sekúnd, každý z brandže to vidí na prvý pohľad.

Je mi jasné, že si tieto a veľké množstvo menších detailov, všimne málokto, napriek tomu si myslím, že takto prestížny web známej televízie resp. známej medzinárodnej súťaže, by mal spĺňať určité kvalitatívne znaky. Návštevník čaká použiteľnosť a prívetivosť, jednoduchosť, rýchlosť a prehľadnosť. Tu dostane pravý opak, kotúľajúce sa polená mu letia z každej strany pod nohy.

Markíza a Nova – hanbite sa!

Web porušuje hádam všetky zásady použiteľnosti, aké porušiť môže

One thought on “Katastrofálna stránka Hlasu Česko Slovenska – Markíza hanbi sa!

  1. maros

    no niektore veci uz na tom webe upravili, ale inac katastrofa, preplacane to je reklamou a zisla by sa im aj lekcia z prehladnosti. Velmi vela objektov je nevhodne zvolenych a clovek nevie kam sa ma skor pozriet..

    inac fajn rozbor, spravim tusim zopar video kritik na rozne webstranky :)

    Reply

Pridajte komentár