8 tipov pre zvýšenie návštevnosti blogu

By | 21. júna 2010

Návodov, tipov a trikov na podobné témy sa popísalo dosť. Ja som sa rozhodol, že sa s vami podelím o moje skúsenosti v tejto oblasti. Nasledujúce rady sú overené a zaručene fungujú, návštevnosť tohto blogu je toho dôkazom.

  1. Zistiť, čo ľudia hľadajú a písať o tom

    Snáď najdôležitejšia vec – sledovanie trendov. Samozrejme, ak chcete blog, na ktorom publikujete svoje osobné pocity, nálady a píšete len pre svoje potešenie, tento bod (a vlastne celý tento článok) sa vás netýka.

    Ak máte blog bez konkrétnej tématiky, píšte trendovo – beží v telke hokej, či futbal? Píšte o nich. Sú voľby? Napíšte svoj názor na politiku. Samozrejme nezabudnite kľúčové slová v názve článku (napr. „MS 2010 vo Futbale“ atď.). K tejto téme som v minulosti napísal 2 články – Ako písať texty na blog? a Ako dosiahnuť popredné pozície vo vyhľadávačoch.

  2. Písať kontroverzne

    Niektorí to robia nevedomky, niektorí to robia zámerne (napr. Radek Hulán). Kontroverzné vystupovanie, písať tak, že vás bude skupina ľudí nenávidieť a ďalšia skupina milovať. Obe skupiny budú mať veľké nutkanie odkazovať na váš blog z vlastných stránok. Nie každý na to má žalúdok, ale občasné podkúrenie pod kotlom nezaškodí a návštevnosti len prilepší.

  3. Písať články tipu „ako na…“

    Návody, ako vyriešiť určitý problém, ideálne skombinovať s bodom 1. Ako to vyzerá v praxi? Ako sledovať futbal live, Ako zarobiť na voľbách alebo napr. aj tento článok.

  4. Prinútiť ľudí komentovať

    Ak je pod vašim článkom 70 komentárov, znamená to, že ste trafili do čierneho (kvalitne napísaný článok, aktuálna téma, záujem publika). Píšte tak, aby to vzbudzovalo v ľuďoch potrebu komentovať. Každý komentár je text k téme, rozšírenie vášho článku o ďalšie kľúčové slová prirodzenou cestou (plus pre SEO), komentáre pozitívne priťahujú ďalších čitateľov a komentujúcich, negatívne komentáre častokrát rozbiehajú ešte búrlivejšie diskusie.

  5. Komentovať články na iných blogoch

    Komentovaním na iných blogoch zviditeľňujete svoje meno/nick, pod ktorým sa podpisujete. Prikladaním linku na váš blog zviditeľňujete blog. Linka nemá väčšinou zmysel z pohľadu linkbuildingu (SEO), pretože je automaticky ošetrená parametrom nofollow (kvôli nevyžiadanému spamu), to však nevadí a vy veselo komentujte. Čím viac zmysluplných komentárov na čím viac blogoch, tým lepšie pre vás.

  6. Spustite reťazovku

    Skvelým príkladom je depiho cestujúce vrece. Reťazovka je článok, ktorého náplňou je odovzdať svoje posolstvo ďalším (zväčša) blogerom, ktorý v ňom pokračujú a väčšinou odkazujú späť na autora reťazovky. Čím originálnejšia a zmysluplnejšia reťazovka, tým väčší úspech.

  7. Vyhláste súťaž

    Hranie o ceny jednoduchým zapojením sa do súťaže priláka presne toľko ľudí, nakoľko budú zaujímavé ceny a príťažlivá a logická súťaž samotná. Ak ste šikovní, zoženiete sponzorov, napíšete niekoľko sprievodných článkov a nalákate množstvo ľudí a spätných odkazov. Mne sa nikdy nič podobné nepodarilo, asi na to nemám gény :-), veľa blogerov však podobným spôsobom uspelo.

  8. Nebojte sa odkazovať

    Odkazovaním na príbuzné témy, obsahovo relevantné články nič nepokazíte. Odkazovaním na autority v danom obore získavate v očiach čitateľov ale aj vyhľadávačov vierohodnosť. Často môže byť vaše odkazovanie odmenené spätným linkom z blogu, na ktorý odkazujete (tzv. trackback).

12 thoughts on “8 tipov pre zvýšenie návštevnosti blogu

  1. Kusi

    nuz, tak s tou navstevnostou si ma ale riadne prekvapil, ocakaval som tak 10% z toho, co si sem dal :)
    Dobra praca a aj dobry clanok.

    Reply
  2. Pingback: Tweets that mention 8 tipov pre zvýšenie návštevnosti blogu -- Topsy.com

Pridajte komentár