Asi väčšina z nás sa stretla s problémom pri reklamáciách, keď vám nechceli uznať dôvody reklamácie na výmenu alebo opravu techniky. Mne osobne sa to už stalo viackrát. Vianočným darčekom pre mňa bol ale prístup Apple premium resellera iStyle.cz, u ktorého som si pred rokom a pol kupoval Macbook Pro Retina. Upozorňujem, že aj keď sa to tak môže javiť, toto naozaj nie je žiadny PR článok, ale opis vlastnej skúsenosti :-).
Keďže som notebook kupoval ako firma, záruka bola 1 rok. Niečo po vyše roku sa na Retina displeji MacBooku začali v rohoch objavovať svetlé škvrny, ktorých veľkosť a intenzita sa zväčšovali. Zo začiatku málo viditeľné, časom, na bielom podklade veľmi zreteľne viditeľné chyby displeja. Oslovil som preto predajňu iStyle v Brne, v Olympii (v ktorej som notebook v lete 2012 kupoval). Zaujímal som sa, čo je možné robiť.
Pre mňa obrovským prekvapením a potešením bolo, keď mi pán Břečka z iStyle telefonicky oznámil, že sú mi notebook ochotní vyreklamovať (resp. vymeniť displej za nový). Keď si zoberiem, že výmena by stála viac ako 600 €, tak mi naozaj padol kameň zo srdca. Reklamácia trvala 5 dní, po ktorých mi oznámili, že si ho môžem prísť vyzdvihnúť. Keďže ja do Brna často nechodím a už tam som ho zaslal po svokrovi (ktorý cez Brno prechádzal), požiadal som, či by mi boli ochotní notebook zaslať kuriérom. S tým taktiež nemali problém a balík zaslali na vlastné náklady kuriérom 19.12. Dorazil 23.12., takže som ho mal ešte pred vianocmi.
Dávno som takto nespisoval scenár nejakej udalosti, ale táto si to zaslúžila. Vidím, že stále existujú solídni predajcovia, ktorí si potrpia na kvalitné služby zákazníkom. V iStyle.cz boli milí a ochotní už pri kupovaní počítača, ale rovnakú tvár si zachovali aj pri jeho reklamácii, ktorú vôbec nemuseli uznať. Ich služby určite odporúčam a sám si ďalší Mac budem rozhodne kupovať u nich.
Fíha, „ešte pred vianocmi“?