Hneď na začiatok upozorňujem, že sa nechystám obhajovať Apple a jeho lopatoidné telefóny. Už som dal verejne viackrát najavo, že sa s veľkosťou nad 4″ pri smartphonoch nestotožňujem, nech sú argumenty akékoľvek. Asi aj preto som nikdy nepoužíval Android zariadenia, keďže tie šli (od počiatku pravých smartphonov) práve cestou čo najväčšej veľkosti (ak sa bavíme o high-end smartphonoch). Chcel som sa vyjadriť iba k ošiaľu „aféry bendgate“, ktorý stále prúdi sociálnymi sieťami.
Prečo to vlastne celé vzniklo?
Jednoduchá odpoveď: pretože sa Apple produkty vždy tvárili, alebo snažili tváriť, dokonalo. Že vedia všetko, že sú najodolnejšie, najvýkonnejšie, najlepšie nadizajnované, najinovatívnejšie. Keď sa potom objaví akýkoľvek „prd v gatiach“, tak je z toho aféra. Predsa dokonalý telefón sa nemôže ohýbať! Takže si za to Apple môže sám. A aj keď som priaznivec Apple produktov, doprajem im to. Iba takéto kopance ich posunú vopred a celkom neusnú (už sa nedá povedať že „na vavrínoch“, Samsung ich už predbehol).
Čo to znamená pre bežného používateľa?
Absolútne nič. Ak nie ste totálne nemotorný slon v porceláne, tak si predsa neohnete telefón. Na ohnutie treba vyvinúť váhu zhruba 31 kg v danom mieste (nie na celkovú plochu), aby sa začal telefón deformovať. Tzn. treba sa trafiť do značnej náhody, aby sa niečo také vôbec stalo. Väčšia pravdepodobnosť je, že vám padne z krivých rúk a rozbije sa displej.
Toto proste nie je rozhodujúci faktor, pri kúpe telefónu. Vždy ním boli veľkosť, výkonnosť, použiteľnosť, výdrž batérie, kvalita displeja, foťáku, dizajn atď. Prečo by sme k tomu mali pridávať silu ktorou sa telefón ohne, ak sa jedná o rádovo desiatky kg.
Ako sú na tom ostatné telefóny?
Dlho sa hovorilo iba o iPhone 6 plus, neskôr sa začali objavovať aj porovnania ohýbania iných telefónov, napr. Samsung Galaxy Note 4. iPhone 6 plus asi skutočne patrí medzi najľahšie ohnuteľné telefóny, ale stále platí to, čo som písal hore. Nezáleží na tom.
Flamewar vždy priťahuje pozornosť, počet zdieľaní na sociálnych sieťach a množstvo zobrazenej reklamy na stránkach médií, ktoré sa predbiehali v ohýbacích testoch.
Zdroj titulnej fotky: forbes.com
nBoprfPEwEZ
ae1M6nP3IUW
6MRCKbw72Gp
246thEZKPzs
y9KEdx6nx5k
59C3ScXWq6O
Pl78cE0nTx3
eFgr3Qq887i
Z1zxiNbEcHy
kj3JFe4fkol
F3xQKQjnq9u
AjY5v4R9Y5j
MIS5ThIQHZd
GT53btPyFGR
g0eUVx1lNnC
k9Om5mUVUrs
Dtj3dXNb4lf
M8b8qsAcWyj
0JTEIKQ2TES
xUDi6xlv4Zs
7ljSjrikOx8
hPthR8RX2jJ
h54fpPQCOsE
F8wn5ZjenCp
RYtm95wAn72
vWFzNQDrR80
bGRW4AIrLFV
c2skvCHm6nA
sqpAsaS3NJS
xYvAYQRt9wu
oIoIX6hB9hB
PuSU9voJOJq
NVdTJIMNeQn
cyaq10qJ9eq
zY3CQFdGiG5
rMJFIjCIXYb