Môj pohľad na noc affiliate marketingu II.

By | 2. novembra 2015

Včera sa uskutočnila už druhá Noc affiliate marketingu v super priestoroch Cvernovky. Už prvý event tohoto druhu ľudia veľmi pochvaľovali, no tentokrát sme so Števom chceli trochu zmeniť koncepciu. Namiesto klasických prednášok spraviť ukážku vytvorenia jednoduchého affil webu naživo. Keďže naše publikum pozostávalo vo väčšine prípadov zo začiatočníkov, či laikov, ukážka jednoduchého rozbehu do affilate publisherstva bola priam ideálna.

Základom celého úspechu (a možno neúspechu) bol fakt, že sme sa skutočne vôbec nepripravili. Na jednej strane to môže vyznieť ako lajdáctvo, no keď idem robiť takýto jednoduchý web, tiež si k nemu nepripravujem týždeň vopred slajdy.

V skratke vysvetlím, pre tých, čo na akcii neboli – obecenstvu dala asistentka Miška vybrať 1 z 3 možností, ktorú v ten večer naživo pretavíme do webu. Zelený jačmeň, hernú myš, alebo popkornovač. Áno, vyhral popkornovač, ktorý som do toho momentu nikdy nevidel.

Akcia začala prednáškou mBanku, ktorá ľudí moc neoslovila, keďže z nej bolo cítiť komerčnejší podtón. Nemyslím, že to bolo cielené, len ľudia mBanku na affiliate ešte nie sú celkom naladení :-).

My sme potom fungovali na 2 projektoroch, ktoré mirrorovali môj a Števov monitor a teda všetko, čo sme robili, videlo aj obecenstvo. A samozrejme sa to nezaobišlo bez chýb, hlavne na začiatku. Števo registroval doménu popkornovace.com, pridal do elbia hostingu, dal inštalovať WordPress priamo z rozhrania hostingu a nedošiel mu mail s prístupmi do administrácie. Asi po 15 minútach zistil, že to bolo zlou emailovou adresou (niečo také sa človeku samozrejme stane, len keď to predvádza live pred 100 ľuďmi). Nakoniec web rozbehal.

Kým sa Števo technicky trápil, ja som ukázal ako sa robí rozbor kľúčových slov, ktoré by ste k danej téme mali použiť. Po prednáške mi bolo vytknuté, že som ho nakoniec nepoužil, no má to logické vysvetlenie – podstatné slová v texte som použil, len som to zabudol povedať obecenstvu. Navyše téma je skutočne okrajová a rozbor prakticky postráda zmysel, keďže má všetko okrem hlavného kľúčového slova (popkornovač) minimálnu hľadanosť.

Potom to už šlo ok, výber šablóny, nahodenie úvodnej stránky a príprava recenzie popkornovača. Za pár minút som dokázal vytvoriť lepší a hodnotnejší text, ako v popise produktu na eshope inzerenta. Števo mašinku naštartoval, robil popkorn, fotil to a spravil aj video, kt. hodil na YouTube. Obsah sme pridali do recenzie, rozbehali zopár základných WordPress modulov a vzniklo http://popkornovace.com/popkornovac-tkg-pcm1001nyc-od-tpd/.

V konečnom dôsledku bol výber popkornovača ok, je to úzke zameranie trhu, ktoré nie je konkurenčné, dá sa naň robiť relatívne lacné PPC (ak by niekto chcel). Celý web aj s obšírnym pokecom, spolu s trápnou technickou bezmocnosťou na začiatku trval vytvoriť asi hodinu – hodinu a pol. Z môjho pohľadu misia splnená, čo potvrdil aj feedback od ľudí po skončení. Čo ma prekvapilo ešte viac bol fakt, že sme dali aj nejaké nápady ľuďom, ktorí sa affilom dlhšie zaoberajú.

Aby som ešte doplnil – popkornovace.com som neskôr trochu vylepšil. Celková dĺžka práce na webe aj s tvorbou obsahu trvala zhruba 3 hodiny.

Záver eventu sme ukončili panelovou diskusiou, kde sme sa snažili (ja, Števo Polgári, Peťo Chodelka a niekto z mBanku) odpovedať na všetko, čo naše obecenstvo zaujímalo. Niektoré otázky a odpovede boli vcelku vtipné (pre nezúčastnených bude čoskoro aj video, určite si pozrite).

Všetky fotky z akcie nájdete v tomto albume na Facebooku (ďakujeme Peťovi Kučerkovi a www.eviloffice.sk)

Pridajte komentár