Mexpo 2012 – niečo pre marketérov a manažérov

By | 15. októbra 2012
Mexpo 2012 – niečo pre marketérov a manažérov

Mexpo – Media & Management 2012 sa konalo 5. a 6. októbra v krásnom hoteli Senec na Slnečných jazerách. Zúčastnil som sa prvého dňa (piatku) a dnes sa ku konferencii spätne vrátim, aby som opísal svoje pocity.

Pred akciou netom preletela vlna kritiky a následne kritiky pôvodnej kritiky, ktorú som zo začiatku vôbec nepostrehol, no deň pred akciou som si ju všimol a zaskočila ma. V tomto smere nezastávam žiadny konkrétny názor, je mi to úplne jedno. Ak budú na konferencii behať hostesky nahé, tak budú nahé, ak tam budú hostesky muži, tak budú muži. Na konferencii (či už sa jedná o komerčné, alebo nekomerčné) nechodím za účelom sledovať krásu ženského tela, ale hlavne kvôli podporeniu mojej predstavivosti, kreativity, obrazotvornosti, celkovo kvôli získavaniu aktuálneho nadhľadu v oblasti webdizajnu ako takého. Voľbu venovať sa hlavne hosteskám niektorí s radosťou uvítali, takže z tohoto pohľadu to bolo všeobecne zaráteteľné plus :-).

Plus boli aj súťaže a bezkonkurenčný catering (excelentné sushi!), ktorý vypĺňal prestávky medzi prednáškami. Aj takéto drobnosti dopomôžu vytvoriť si obraz o konferencii na úrovni. Vyhrať sa dali tlačiarne, ktoré boli prezentované v hale spájajúcej dve veľké prednáškové miestnosti, v ktorých sa všetko odohrávalo. O rozhovor so zaujímavými ľuďmi, často odborníkmi vo svojej oblasti tu nebolo núdze. Všade samý, len a len kvalifikovaný, marketér :-). Už si z toho musím trošku uťahovať, pretože dnes sa za profi marketéra pokladá naozaj hocikto. Nikoho konkrétneho tým nechcem uraziť, ale už xtý rok počúvať prakticky to isté dookola. Myslím, že to začína ľuďom liezť krkom.

Opakom posledných 2 viet predošlého odstavca boli z môjho pohľadu ľudia ako Michal Pastier a Robert Nemec, ktorí boli vlastne aj jedným z hlavných dôvodov mojej návštevy Mexpa. Michal opísal najnovšie trendy v digital marketingu a niektoré vydarené reklamné kampane tak, ako to len on vie – veľmi zaujímavo, mierne zábavne, poučne, nanešťastie trošku krátko. Robert mal skvelú prednášku o negatívnej povesti na internete spolu s konkrétnymi príkladmi. Zarazil ma malý počet poslucháčov, na niektorých menej kvalitných a uspávajúcich prednáškach bolo 2x toľko ľudí. Fakt nechápem.

Čerešničkou na torte a prekvapkom (asi pre každého v miestnosti) bola živá ukážka “zdravej aktualizácie tvojho tela” v podaní Vlada Zlatoša. Tak toto sa na konferencii podobného typu tak ľahko nevidí a myslím že ani vidieť nebude. Pevne dúfam, že z akrobatickej variácie bude dostupné video.

Kapitolou samou o sebe bol tentokrát Twitter a jeho extrémne využitie počas celej konferencie. Všetko sa začalo narážkami na sexizmus a hejterstvo rozbehnuté ešte pred konferenciou (spomínal som na začiatku článku). Hashtag #mexpo bol natoľko používaný, že ostatní nezúčastnení Twitter followeri začínali byť nervózni a nesúhlasili s nekontrolovateľnou lavínu tweetov. Som si takmer istý, že ak by sa zúčastnili, pochopili by oduševnenosť autorov tweetov. To je vlastne aj moje hodnotenie akcie…

Väčšina prednášok ma nezaujala. Možno preto, lebo nepracujem pre žiadnu veľkú agentúru ani nie som jej klientom, nie som expert na sociálne siete a (zatiaľ) nemám možnosť reálne využiť ich silu, nezaujíma ma manažment vlastného času, aj keď začnem GTD-čkovať, vždy to skončí v koši mojej ľahostajnosti. Viac by som ocenil trendy moderného webdizajnu, grafické, programátorské a konkrétne – účelové postupy v tejto oblasti. Inovatívne postoje k optimalizácii stránok pre vyhľadávače ľudí.

To však nič nemení na tom, že Mexpo je skvele zorganizovaná akcia, na najvyššej možnej úrovni a všetci, koho sa jej témy dotýkajú, by mali o jej návšteve porozmýšlať. Počas 2 dní sa na nej zúčastnilo veľa spíkrov, z ktorých si každý určite vyberie.

Fotky nájdete na Facebooku – jeden zdroj (by Lenka Trisha Kowařowská), druhý zdroj (by Peter Kučerka).

3 thoughts on “Mexpo 2012 – niečo pre marketérov a manažérov

  1. Vladimír Rejholec Post author

    Cracken: veď ja to beriem, ja som len konštatoval, že veľa “obohraných pesničiek”, plus konferenciu som odporučil všetkým zainteresovaným.

    Reply
  2. Craken

    Ono Mexpo nie je pre programátorov ani webdizajnérov, je to o osobnom rozvoji a marketingu, čiže ak si čakal niečo iné, mal si asi skúsiť inú konferenciu, pretože táto na tebou spomínané veci ani nebola zameraná. Neber to ako hejt, len ako radu ;)

    Reply

Pridajte komentár