Od posledného príspevku okolo kúpy môjho „nového“, resp. ojazdeného auta uplynula už síce dlhšia doba, ale keďže som moju definitívnu voľbu doposiaľ neobjasnil, spravím tak teraz. Áno, nakoniec som sa rozhodol pre relatívne luxusné auto vyššej triedy, Hondu Accord. Ročník je 2000, najazdených malo 180 000km, čo môže pripadať dosť (a dokonca toto číslo ani nespĺňa moje prvotné požiadavky), ale ked si vezmeme čo je to za auto, tak toto číslo preň nič neznamená (Accordy dožijú bez problémov 450 000km a viac). Kvalitný benzínový motor VTEC má úctyhodných 1.8 litra a 136 koní, čo je síce dosť, ale keď si vezmeme do úvahy veľkosť (4,6m) a váhu (1,35t) auta, tak je to akurát. V tejto súvislosti príde na rozum aj spotreba, tá je (ako sa dá očakávať) trocha vyššia oproti menším autám s nižšími objemami, ale po zvyknutí na prevodovku (klasická 5 stupňová, otáčky sú po 8000, ale na 6500 sa zapína obmedzovač) a citlivý plynový pedál sa dá ukorigovať na slušných 7,5 litra.
Interiér pôsobí luxusným dojmom, nájdu sa nejaké tie náznaky dreva. Palubná doska je klasická čo sa týka áut od Hondy. Palubný počítač v tejto modelovej rade ešte chýbal (začali ho montovať až v radách s ročníkom myslím 2003 a novším). Klíma je manuálna, čo mi neprekáža, automatické veľmi nemusím. Celkové tvary auta sú o niečo hranatejšie ako u staršieho modelu a zasa oblejšie ako u novších modelov. Podvozok nie je veľmi nízky a je relatívne tvrdý, chcelo by to lepšie gumy (časom budú).
Autíčko sa riadi v pohode, jediné, čo človeka z počiatku zaskočí sú tvrdšie pedále, spojka a plyn. Rýchlosti sa radia vážne super, človek má radosť z ovládania. Aj napriek veľkosti a váhe je auto velmi svižné, pri otáčkach 4000 a viac je pocit z jazdy nezabudnuteľný. Miesta je vovnútri dosť, auto môžete narvať ľudmi a stále bude dobre „ťahať“. Záverom musím povedať, že kúpa auta vyššej triedy bol dobrý krok, aj keď nechcem nič zakríknuť, opravy v tejto triede nie sú práve najlacnejšie :) . Zatiaľ však spokojnosť! Ak budem mať kvalitnejšie fotky, isto neskôr priložím.
Pingback: Hondu Accord 1.8i, rv. 2000 na predaj
Pingback: Nové elektróny na Hondu Accord
Pingback: Šialené rozhodnutie « Peťov blog
Pingback: Honda Accord konečne na nových elektrónoch | Exotov bóÓlog
Pingback: Sumár udalostí za posledný týždeň #3 | Exotov bóÓlog
Pingback: Sumár udalostí za posledný týzden #1 | Exotov bóÓlog
Pingback: Honda boduje, support na jednotku | Exotov bóÓlog
A som rad ze to auto ma aj gulu :)