Etarget.cz dnes do obeda rozosielal emailové správy, ktorých obsahom je záujem o inzerovanie „kúpu reklamy“ na mojich weboch. Čo vedie český Etarget k týmto krokom? Doteraz som sa vždy stretol iba s mailami nabádajúcimi inzerovať (teda opak aktuálneho).
Žeby českému Etargetu chýbala kvalitná základňa partnerských webov? Tomu by som sa až tak veľmi nečudoval, ak prihliadneme k faktu, že kontextovosť reklám je na relatívne nízkej úrovni a len naozaj málo partnerských webov vie „zariadiť“ presnejšie cielenie. Ak by Etarget (a to aj slovenský atď.) dokázal štandardne lepšie cieliť reklamy na partnerských weboch, určite by ich bolo viac aj bez nabádania emailami.
Edit: Musím doplniť, že Etarget mal záujem o kúpu bannerovej inzercie so stanoveným minimálnym eCPM, čo je trošku iné ako PPC inzercia, napriek tomu to spolu súvisí.
Naopak pri konkurenčnom Google Adsense je kontextovosť na veľmi vysokej úrovni. Bohužiaľ ale pri Google Adsense prerastajú monopolné maniere, kde si nemôžete byť istý, či váš účet nebude zo dňa na deň (často takmer bezdôvodne) zrušený bez možnosti akéhokoľvek vysvetlenia, či komunikácie.
Máme tu ešte Seznam Sklik, ktorý je akousi strednou cestou, kontextovosť zobrazovania je ale stále veľmi slabá. Nechce sa mi ale veriť, že by to bolo v prípade Skliku nedostatkom inzerentov. Do Skliku však vkladám veľké nádeje a verím že sa technicky zlepší (veď tak je to so Seznamáckmi službami vždy). Taká pikoška pomimo, pre tých čo nevedia – Sklik programuje a prevádzkuje Jyxo (na seznamáckych serveroch). Seznam teda Sklik outsourcuje.
Krok Etargetu je teda logický, zohnať čo najviac inzerentov (emailov už rozoslali dosť), zohnať čo najviac partnerských webov (aby bolo kde inzerciu zobrazovať). Malý odkaz smerom do Etargetu – ešte sa trošku posnažte s tou kontextovosťou a bude to ok.