Svoj prvý Barcamp som navštívil v roku 2008, odvtedy som bol na ďalších x Barcampoch, ale aj Unicampe, či WordCampe. [niečo]Campy sa tešia veľkej obľube, je ich dostatok, sú populárne u návštevníkov a spíkrov tak isto. Po mojej prednáške, ktorú som mal na poslednom WordCampe, som si uvedomil, že dobrá prednáška je vlastne aj dobrý spôsob linkbuildingu.
Nie je to ale žiadny veľký objav. A hlavne, nie je to ani nič jednoduché. Ak prednáška ľudí nezaujme, nikto sa o nej nezmieni, ak ale dáte naozaj dobrú prednášku, môžete očakávať linky.
Samozrejme drvivá väčšina linkov bude zo sociálnych sietí, tzn. že sú to skôr lajky a retweety ako linky v pravom slova zmysle. Máme tu ale rok 2013 a sociálne siete (resp. povestný social rank), takže ani takýmto „linkbuildingom“ netreba pohŕdať. Navyše je zdrojom slušnej (aj keď jednorazovej) návštevnosti.
Tie pravé odkazy prichádzajú od blogerov a taktiež organizátorov akcie. Blogeri nemajú problém spísať zoznamy spíkrov, niečo o ich prednáške s tým, že autora, resp. jeho web (firemný, či blog, závisí od toho, čím na verejnosti vystupujete) vo svojom poste nalinkujú. Robím to aj ja, ak sa mi prednáška páči, tak v tom nevidím žiadny problém. Autori akcie na webe spíkrov nalinkujú takmer vždy a tieto odkazy sú o to hodnotnejšie, že camp-ovské weby sú často podporené masívnym linkbuildingom zo všetkých strán (samotní blogeri, médiá, wikipédia, zahraničná komunita).
Ak naozaj dáte dobrú prednášku a poslucháči vám to vrátia odkazmi, je to už len na vás, ako ich využijete. Ak máte na svojom webe vlastné portfólio, smer link juice flow je jasný :-)
Teraz tu samozrejme nechcem nabádať na tvorbu prednášok za účelom linkbuildingu, iba poukazujem na jeden z ďalších kladných aspektov spíkerstva na camp akciách.
možno vznikne nový trend pre rok 2014, ked sa budú robiť špeciálne prednášky, len preto aby vznikli nové linky na web :D