Ako si vyberať online službu na správu eshopu

By | 30. októbra 2013
Ako si vyberať online službu na správu eshopu

Dnešným dňom a týmto postom spúšťam (určite nepravidelný :) seriál, zameraný na testovanie zaujímavých slovenských online služieb.  Začal by som tým, ako si vlastne vybrať ten správny systém, pomocou ktorého budete spravovať svoj eshop. Dnes úplne vynechávame možnosť nechať si eshop naprogramovat podľa svojich predstáv s vlastnou grafikou a riešením “na mieru”, zameriame sa na online služby.

Testované služby

1. Cena

Cena bude pre pre väčšinu nováčikov v tejto oblasti rozhodujúca. Možno aj preto ju uvádzam na prvom mieste. Nie je ale všetko zlato, čo sa bliští a preto počiatočná cena, na ktorú ste lákaní sa môže neskoršou (nutnou) aktiváciou dôležitých doplnkových služieb rapídne zvýšiť, resp. znásobiť. Majte to na pamäti. Za top služby sa platia vyššie ceny. Nové systémy, ktoré sa v tejto oblasti snažia pretlačiť väčšinou lákajú na nižšie ceny. Môžete to risknúť a siahnuť po takejto službe. Minimálne sa uistite, že za systémom stojí solídna firma, ktorá neukončí podporu po roku (viď. 4. bod Podpora).

2. Témy

Dizajnytémy, alebo themes, ako len chcete, sú ďalšou podstatnou vecou. Začínajúce eshopové služby ich zväčša ponúkajú menšie množstvo, v častokrát slabšom technickom vyhotovení. Všímajte si celkovú prehľadnosť, aby sa vaši zákazníci na stránke vyznali, dôležitý je hlavne proces samotného nákupu. Nebude najlepšou vizitkou, ak sa v ňom stratíte vy. Čo potom budúci návštevíci a zázkazníci? V dnešnej dobe by mala byť téma responzívna, alebo by mala obsahovať mobilnú verziu. Aj návštevníci zo smartphonov a tabletov schcú plnohodnotné zobrazenie webu.

3. Moduly

Moduly chápte ako rozšírenia základnej funkčnosti. Eshop by mal od začiatku ponúknuť základné možnosti, tzn. pridanie a zaradenie tovaru do kategórií, nastavenie cien a zliav a základných platobných modulov. Pre zákazníka potom filtre tovaru, jednoduchý nákupný košík a platbu. Všetko ostatné môže byť voliteľné pomocou modulov, ktoré môžu byť, ale aj nemusia byť spoplatnené. Nie každý totiž využije, alebo chce využiť všetky možnosti, ktoré dnešné eshopy ponúkajú a teda nechce si platiť za niečo, čo nepoužíva. Ako som spomínal v bode 1. je fajn vedieť, koľko vás budú jednotlivé rozširujúce moduly stáť, koľko zaplatíte mesačne za prevádzku svojho eshopu.

4. Podpora

Podpora od vývojárov, ktorá zabezpečí aktualizácie všetkých podstatných služieb, odstraňovanie chýb, ale aj pridávanie nových služieb. Vývoj by nemal skončiť nikdy, pretože skončenie vývoja znamená nutnosť premiestnenia eshopu k inému poskytovateľovi, čo nie je nič príjemné. Ako som spomínal v prvom bode, je dobré vedieť, že za systémom stojí spoľahlivá firma, ktorá už za sebou čo to má. Tým nechcem tvrdiť, že nové tváre na trhu sú istotne klamári. Obozretnosť je ale na mieste.

One thought on “Ako si vyberať online službu na správu eshopu

  1. Pingback: Test eshopovej “skladačky” – Atomer.sk

Pridajte komentár