V reakcii na môj tweet sa na Twitteri rozbehla menšia debata ohľadom sledovania štatistík pri affiliate monetizácii. Ja odporúčam zaznamenávať čo najpodrobnejšie štatistiky, robiť si porovnania a mať informácie o všetkom dôležitom, aby som sa aj v prípade nepriaznivej situácie vedel zariadiť.
#skaffil #czaffil – robte si denné štatistiky všetkých vám dostupných dát a vyhodnocujte a porovnávajte ich aspoň na mesačnej báze
— Vladimír Rejholec (@exot) October 21, 2015
Čo všetko sledujem
Samozrejme základom je denná návštevnosť všetkých svojich webov cez Google Analytics. Čo je však pre mňa dôležitejšie je, koľko ľudí chodí na moje landing pages, cez ktoré traffic monetizujem. Predstavte si to tak, že z mojich xy stránok cez rozličné call to action prvky steká akýsi prefiltrovaný traffic, ktorý má chuť konvertovať. Samozrejme prúdi na landing page (LP).
Na LP denne meriam (pre všetky varianty A/B verzií):
- počet návštev
- počet zobrazení
- počet leadov
- zárobok
Na základe týchto štatistík vyrátavam (všetky A/B verzie):
- priemerný počet návštev za aktuálny mesiac
- priemerný počet zobrazení za aktuálny mesiac
- priemerný počet leadov jednotlivých kampaní za aktuálny mesiac
- priemerný zárobok jednotlivých kampaní
- priemerné konverzie formulárov na landing page
Na základe týchto dát dokážem ktorýkoľvek deň aktuálneho mesiaca porovnať štatistiky s predchádzajúcimi mesiacmi a zistiť, ako sa mi darí, či niekde nenastal zásadný prepad, problém, penalizácia, alebo zásadné zlepšenie. Manuálne aktualizovanie denných štatistík do Excelu mi trvá asi 10 minút, to je cca hodina týždenne, čo je fajn.
Keď nastane problém, pozriem do analyticsu / search console viacerých webov, z ktorých „zhŕňam“ traffic a zisťujem príčinu. Má to zmysel hlavne vtedy, ak máte viac webov, ale výhody sa nájdu aj keď máte zopár webov.
Takýto zber štatistík robím iba pri affile, pri weboch, kt. monetizujem iným spôsobom to neriešim, ale možno do budúcnosti začnem.