Uvažujete v najbližšom čase nad kúpu auta? Neviete sa rozhodnúť, či ísť do showroomov automobilových značiek a vybrať si zo širokej ponuky automobilov, alebo navštíviť autobazár a vybrať si staršie jazdené vozidlo? Práve Vám sú potom určené najbližšie riadky popisujúce hlavné plusy a mínusy, ktoré ponúkajú jazdené a nové autá.
Najvýraznejším faktorom, ktorý u nás často ovplyvňuje rozhodovanie spotrebiteľa je cena. Tá sa pri novom aute a jazdenom aute výrazne odlišuje. Kým napríklad 5 ročnú Hondu Civic si viete kúpiť už od sumy blížiacej sa ôsmim tisíckam, tak za nové auto by Ste zaplatili 13,5 tisíc eur. S nižšou cenou, samozrejme, prichádzajú aj isté nástrahy. Kupujúci musí byť v prvom rade opatrný, aby nenaletel podvodníkom a po krátkom čase mu na dvere nezaklopali policajti na dvere a informovali ho, že mu prišli zabaviť kradnuté auto. Ďalšou strasťou trhu s ojazdenými vozidlami je problém so skutočne najazdenými kilometrami a možnosťou, že sa vozidlo zúčastnilo nejakej „búračky“ a následne bolo vystavené neodborným opravám. Pri kúpe nového auta sa takýmito problémami nemusíte zaoberať, keďže mate istotu, že Vy budete ten, kto na ňom prejde prvý kilometer.
Výhodou jazdených vozidiel je zas naopak to, že pri výrazne nižšej cene si viete dovoliť kúpiť vozidlo rovnakej alebo vyššej triedy. Pri menšom zainvestovaní môžete získať automobil s vyššou výbavou pri stále nižšej cene ako pri novom aute. Naopak pri novom aute dnes väčšina výrobcov ponúka veľa mocností pre personalizáciu vozidla namontovaním rôznych príplatkových výbav, resp. farieb automobilu. Kupujúci sa samozrejme môže spoľahnúť na to, že jeho vozidlo využíva najmodernejšie technológie, čo sa aktuálne prejavuje hlavne na bezpečnosti a spotrebe, ktoré sa stali hlavným trendom od vypuknutia celosvetovej krízy, kedy museli automobilky udržať predajnosť aj napriek klesajúcemu dopytu. Výsledkom toho je výrazný pokles spotreby a emisií CO2, ktoré sú s autami s pred 10 rokov takmer neporovnateľné. Zároveň, kým začiatkom tisícročia nebol brzdný systém ABS štandardne montovaný. Dnes je absolútnou samozrejmosťou. Okrem neho v nových vozidlách nájdete aj stabilizačný systém ESP a množstvo ďalších systémov, ktoré znásobujú bezpečnosť a znižujú nároky na zručnosti šoféra. Okrem toho sa môžete spoľahnúť, že určité obdobie, pri dodržiavaní pokynov výrobcu, nebudete musieť investovať väčšie financie do opráv. Pri jazdenom vozidle je predpoklad investícií do servisu vyšší aj kvôli tomu, že vozidlo už nie je v záruke. Zákonom stanovenú 24 mesačnú záruku väčšina automobiliek výrazne prekročila. Napríklad Honda ponúka až 36 mesačnú záruku (buď 36 mesiacov alebo najazdených 100 000 km- v závislosti od toho čo bude skôr). Počas tohto obdobia Vám autorizovaný servis automobilky bezplatne opraví, či odstráni akékoľvek poruchy na aute, ak boli splnené všetky záručné podmienky.
Rozhodnutie ostáva len a len na Vás. Je otázkou vašej predstavy, očakávaní, finančných možností, či v konečnom dôsledku rodinného stavu ?.