Nie, linkbuilding nie je stredom vesmíru!

By | 17. novembra 2015

Týmto článkom nechcem povedať, že linkbuilding je zbytočný, alebo že nie je dôležitý, alebo že by vám jeho správne aplikovanie nepomohlo dosiahnuť lepších cieľov. Chcem iba poukázať na to, že je to možné aj bez neho, alebo len s minimálnym úsilím smerovaným do tejto oblasti. A mám aj dôkaz ;-).

Peťo Chodelka v (inak skvelom) článku Linkbuilding I : začíname získavať odkazy, napísal:

Uvedomte si, že na svete sa publikuje každý deň viac ako 2 000 000 blogových príspevkov! Myslíte si, že ten váš je niečím výnimočný? Pravdepodobne nie je a musíte poriadne makať na tom, aby ste Google presvedčili o opaku!

Bez linkbuildingu pravdepodobne v SEO neuspejete. Ak neveríte mne, prečítajte si čo o tom hovorí jeden z najväčších SEO expertov na svete Brian Dean v jeho novom e-booku : http://backlinko.com/increase-website-traffic/

Ja sa na rozdiel od neho nesnažím nakupovať a silou – mocou získavať odkazy. Tak ako on, sa snažím budovať čo najlepší obsah. Navyše idem cestou budovania webových služieb, zhromažďujem a do obsahu pridávam dáta, ktoré iní nepridávajú. Snažím sa o čo najväčší pridaný obsah, na jednom mieste ponúknuť návštevníkovi všetko, čo by ho mohlo zaujímať. Kompletné pokrytie.

To hovoria všetci. A kde máš výsledok?

Nasledujúci graf ukazuje porovnanie organickej návštevnosti jedného z mojich webov s finančnou tématikou (kto robil túto tému, vie aká je konkurenčná a náročná). Porovnávam obdobie 1.8.2014 – 31.10.20141.8.2015 – 31.10.2015. Graf je na týždennej báze, čísla návštevnosti som zámerne zmazal, nie sú relevantné (nie, nejedná sa o desiatky, ani stovky návštev týždenne).

graf porovnania návštevnosti

graf porovnania návštevnosti

Na webe nebol aplikovaný prakticky žiadny linkbuilding. Web mal dokonca v minulosti postih za menšiu kvalitu obsahu. V minulom roku prešiel kompletným redizajnom, prerobením štruktúry a celého obsahu, navyše pribudli niektoré služby, častejšie sa aktualizuje a pridáva nový obsah.

Sú tu nejaké „ale“

  • web beží na hodne starej doméne
  • denný type-in / direct traffic
  • návštevnosť oproti minulému roku stúpla, teraz už však zaznamenáva len minimálny rast

Ja netvrdím, že pre ďalší rast nebude linkbuilding nevyhnutný. Pre rast organickej návštevnosti bude linkbuilding nevyhnutný. Ale je nevyhnutný pre každého? Nie je. Aspoň nie v podobe nutného nákupu PR článkov. V tomto s Peťom určite nesúhlasím.

Na záver prezradím malý bonus (možno vhodný ako inšpiráciu pre začínajúcich affilákov). Tento projekt mesačne generuje > 1000 €. Takže nejde o ukážku na lacnom MFA.

Update

Som rád, že reakcie na seba nenechali dlho čakať :-)

Aby to nebolo teda len o 5 ročnej doméne, ktorá síce mala penalizáciu, ale pripúšťam, môže byť jednoduchšie „preraziť“ s ňou v organike pomocou kvalitného obsahu.

Príklad nového, 8 mesačného webu

Mám tu ešte jeden príklad. Jedná sa o čisto nový web na novej doméne (.sk doména registrovaná 16.1.2015). Jediný linkbuilding je registrácia do azet.sk a zoznam.sk plus nejaký ten status na FB (takže rátam s tým, že žiadny linkbuilding).

organický rast webu, ktorý vznikol vo februári

organický rast webu, ktorý vznikol vo februári 2015

Aktuálna denná návštevnosť je okolo 30 návštev z organiky + 10 návštev ostatné zdroje trafficu (žiadny platený traffic, ani veľké FB skupiny). Posledné 3 mesiace sa zárobok drží na hodnote 90 € / mesiac.

Je to samozrejme neporovnateľne menej, no ako vidíte na grafe, organika pomaličky rastie. Takže 120 – 150 € bude reálne tak do pol roka. Investícia do obsahu bola 1200 €.

Na našom malom trhu to ide to aj bez linkbuildingu, pomaly, ale ide. Treba investovať hodne do obsahu a byť trochu inovatívny.

Na Peťa týmto nechcem útočiť, iba poukazujem na trochu iný prístup a iný pohľad na vec. A možno je to zhoda okolností a ak by som robil web v oblasti, ktorú spomína Peťo, tak by som tento článok možno ani nemohol napísať.

Celú diskusiu s Peťom si môžete prečítať na Twitteri.

3 thoughts on “Nie, linkbuilding nie je stredom vesmíru!

  1. Jiří

    Můžu se zeptat, jak často publikuješ nové články, případně jak často je vhodné publikovat nový obsah a jak výrazný to má vliv? Uvažuji totiž, jestli stačí tak 1x týdně, nebo je lepší nějak častěji?

    Mockrát děkuji za odpověď

    Reply
    1. Vladimír Rejholec Post author

      Zdravím. Ďakujem za otázku, sorry za neskoršiu odpoveď. Ako vidíš, na blog už toho veľa nepíšem, skutočne ho zanedbávam, čo ma mrzí (dôvodov je samozrejme viac, nebudem výhovorkovať). Čo sa týka core projektov, určite sa snažím hlavne o pravidelnosť. A to nie je ani tak kvôli Googlu, ale kvôli ľuďom, ktorí na stránku chodia. Je fajn dodržať pravidelnosť, nemusí to byť každý deň, dva, či týždeň. Aj jeden, no veľmi kvalitný článok, mesačne, bude fungovať. Záleží veľa faktorov (typ webu, obor a pod.). Na túto otázku teda neexistuje univerzálna odpoveď.

      Reply
  2. Marián Kohn (Fidelis)

    Môj projekt Doučovanie.info má vďaka zameraniu sa na long tailové frázy tiež návštevnosť cez 10 000 UIP mesačne z organiky. Neplatím si žiadnu reklamu. Jediné odkazy, ktoré vedú na ten web sú z môjho blogu na SME.sk, katalógu Azet.sk a z môjho osobného blogu. Takže áno, dá sa to aj bez kupovania alebo výmeny odkazov!

    Reply

Pridajte komentár