Všetci isto poznáte systém na predaj reklamných linkov Directo. Je to Český a Slovenský systém, cez ktorý si môžete jednoducho zakúpiť reklamu v podobe odkazov z webov zoradených do kategórií a zatriedených podľa viacerých faktorov dôležitosti. Od začiatku fajn myšlienka, na Slovensku niečo také chýbalo a je to prakticky využiteľné. Každého však omína myšlienka, že by systém mohol dopadnúť ako TLA, alebo Backlinks, proti ktorým Google už viackrát zakročil (znižovaním GTPR, prípadne žiadnym prenášaným potenciálom predaných/kúpených liniek). Directo mám vcelku rád, aj keď od začiatku obsahovalo značné množstvo rozmanitých chýb. Tentokrát sa však stala chyba väčšia, dokonca dve.
Prvou bolo, keď mi za prvé 2 predané linky zle započítali províziu. Samozrejme som to hneď nahlásil (tuším v piatok) a v pondelok mi odpísal administrátor, ktorý to fixol a započítal aj niečo nazvyš, ako bolestné :). To sa však jednalo len o zopár €, väčšie prekvapenie ma čakalo o niekoľko dní neskor. Dneska mi mala byť pripočítaná provízia za ďalšie 2 linky a to +11€ a +11€. Prvý prirátalo dobre, druhý s „menšou odchýlkou“. Namiesto +11€ sa vo výpise objavilo +298€. To je už riadna odchýlka, čo poviete? Musím sa priznať, že ma rohatý chvíľu pokúšal, 300€ je solídny peniaz, ale ako čestný človek som to ohlásil adminovi (tentokrát som namiesto kontaktného formulára skúsil ICQ). Administrátor Vembl sa mi vrele poďakoval a vyjadril potešenie, že ešte na svete existujú čestní zákazníci nezneužívajúci chyby v systéme a zaokrúhlil moju celkovú províziu nahor o pár € ako vďak.
Directo je síce fajn systém, ale jeho stará verzia má hodne veľa bugov. Isto viete, že na dvere klope nová služba – DirectoGLOBAL, ktorá má, podľa toho, čo mi Vembl písal, všetky neduhy odstránené, plus môžeme očakávať mnohé zlepšenia. Určite sa jej pozriem na zúbok, keď ju autori vypustia do sveta.