Zaujímavosť pri Google indexácii cez Search Console

By | 11. novembra 2015

Dnes sa s vami podelím o jeden krátky poznatok súvisiaci s Google indexáciou. Človek by si myslel, že Google nemá problém zaindexovať všetky stránky spusteného portálu, resp. keď ich už zaindexoval 8000, tak snáď nevynechal žiadne. Zrejme to tak nie je vždy. Nie že by išlo o nejakú fatálnu chybu, alebo veľkú záležitosť, no stojí za zmienku.

Všimol som si, že stránku o chorobe kvapavka na Zdravotéka.sk Google neindexuje. Neviem z akého dôvodu. V tomto momente vidím 8480 zaindexovaných a vychádza mi z toho, že všetky bežné url a stránky dôležité v rámci štruktúry už zaznamenané má. Stránka neobsahuje žiadne chyby, web na ňu správne odkazuje, neobsahuje robots noindex.

Skúsil som preto Google popohnať. V Google Search Console som zvolil Indexové prehľadávanie -> Fetch as Google. Vložil som URL, ktoré treba zaindexovať (boli 2, aj s podstránkou liečba). Google chvíľu pracoval a potom ponúkol zaindexovanie, to som potvrdil. Po 10 minútach som zo zvedavosti overil pozíciu vo vyhľadávní. Na slovo „kvapavka“ sa umiestňuje na 27. mieste v SERPe.

Prečo to nie je pozícia 150, alebo 200? Prečo práve 27? Nie je to nejak vysoko na 10 minút zaindexovanú stránku? Google robot zjavne pri tomto type indexácie posudzuje pozíciu. Prišlo mi to zaujímavé kvôli tomu, že pri bežnej indexácii sa stane, že stránku vidíte zaindexovanú, no v SERPe ju nedohľadáte ani na 10tej strane.

2 thoughts on “Zaujímavosť pri Google indexácii cez Search Console

  1. Nabytkovy expert

    Podla mna to zavisi od sily webu. Zdravoteka je pravdepodobne brana ako silny web a preto je novo zaindexovana stranka na prednejsich miestach.
    Druha moznost je, ze to google testuje. Ak bude malo kliknuti, pozicia sa znizi. Ak dostatok, pojdes vyssie.

    V mojom pripade som si to vsimol na frazu „paletovy gauc“. Najskor pozicia cca 35, potom 14, nasledne 3 a pad na 7.

    Reply
    1. Vladimír Rejholec Post author

      Nesúhlasím. Zdravotéka nebude braná ako silný web, veď má 2 mesiace. Taktiež druhá možnosť mi nesedí, keďže ak by chcel dosiahnuť Google tento efekt, nedal by 27. ale napr. 8-9. pozíciu. V tvojom prípade je to jasnejšie. Pri pozícii 3 asi zistil, že máš vysoký bounce rate (povaha monetizácie webu), tak si klesol na 7.

      Reply

Pridajte komentár