Na Slovensku sa vyplácajú peniaze ťažko, môže za to kríza? Nie!

By | 24. novembra 2009

waa V poslednej dobe ma sprevádzajú problémy s vyplácaním služieb, ktoré poskytujem vrámci mojich webových projektov. Na problémy spoločnosti Etarget si už ľudia možno zvykli. Áno, možno si zvykne niekto, komu majú vyplatiť sumu v desiatkach, možno stovkách EUR. Ale nie v tisícoch. Pre svoje webové projekty obetujem množstvo (všetok) voľného času, relatívne málo spím, málo sa venujem osobám, ktoré by si to zaslúžili. Výsledkom sú nekonečné čakacie lehoty na vyplatenie niečoho, čo vám právom patrí. Ak vám to právom nepatrí, má to byť vopred oznámené, nech nestrácam čas a úsilie nevychádza na zmar!

Nepotešilo ma ani sľubne sa tváriace Aukro – aukčný portál poskytujúci relatívne výhodný partnerský program. Popisovať ho nebudem, nebudem predsa propagovať niekoho, kto si nevie udržať zákazníka a hádže mu pod nohy jedno poleno za druhým. Toto sa môže stať asi len na „demokratickom“ Slovensku. Aukro sa totiž tvári, že od vás na vyplatenie provízie vyžaduje faktúru. Ak je človek nepodnikateľ, automaticky mu zapne, že to vyfaktúruje na niekoho z rodiny, známeho / priateľa, veď je to jedno, tak sa to robí vždy, no nie? No v Aukre nie…

Celé to začalo tým, že som dal vystaviť priateľovi najprv jednu, neskôr druhú faktúru. Keďže pri transakciách aj po viacerých týždnoch svietil status „Čakanie na faktúru/účtovný doklad“, rozhodol som sa do Aukra napísať. Odpoveď prišla po zhruba 4 pracovných dňoch (relatívne slabý support, na tak známy portál). V nej znelo, že nič neobdržali. Tak sme faktúru poslali znova, všetko riadne prekontrolovali, medzitým sme odoslali aj ďalšia faktúru, peniaze by sa boli zišli už dávno. Postupne im asi za ďalší týždeň prišla prvá a ďalší týždeň druhá faktúra – človek netuší, ako je možné, že faktúra doporučene koluje poštou 2 týždne, kým dorazí… Pri Aukre je to očividne možné. Potom nás ešte vyzvali na zaslanie fotokópie živnostenského listu, to už som začínal byť nervózny, kto by nebol. Opäť nekonečný poštový proces, pri ktorom si pripadáte ako v stredoveku (možno som práve urazil stredovekú poštu). Všetko to zapečatil email, ktorým ma pani informovala, že konečne všetko potrebné majú, ale máme taký malý problémik, citujem: „…po overení naši administrátori zistili, že meno majiteľa účtu sa nezhoduje s menom uvedeným na faktúre. Odmenu je možné vyplatiť iba Užívateľovi, na ktorého je registrácia uskutočnená.“ To znamená, že moj účet na stránke aukra, ktorý je písaný na moje meno, musí byť totožný s menom, ktoré je uvedené na faktúre im zaslanej. Ako by som faktúroval na s.r.o.čku, to teraz zrovna netuším, príde mi to ako obyčajné naťahovanie a neochota vyplatiť niečo, čo človeku náležite patrí.

Skvelé! Škoda, že ma o tom neinformovali už pred takmer 2 mesiacmi, keď sme začínali túto frašku. Pevne dúfam, že riešenie nájdeme, ale nervy a čas, čo pri písaní reakcií na support trávim, ma budú hnevať ešte dlho. Takto to je takmer všade, kde vám majú niečo vyplatiť. Je to krízou, na ktorú sa všetci vyhovárajú, alebo proste lakomosťou a neochotou? Treba dané spoločnosti pritlačiť k stene žalobami? Až to je impulz na ich naštartovanie a nasmerovanie tým správnym smerom? Takto sa snažia Slovenské spoločnosti udržať si zákazníka? V minulosti som mal viac zlých skúseností, napríklad s chaosom v systéme Directo, alebo so „systémom“ Affox.cz (ak ste nečítali, oplatí sa prečítať, padnete na zadok).

Z tohoto všetkého mi vychádza len jedno: u nás nič nefunguje. Riešenie je buď žaloba, alebo to tu proste zabaliť a presťahovať sa do civilizovanej krajiny.


edit: Každému, čo chce s Aukrom začať, odporúčam riadne naštudovať zmluvu a hlavne 6.odsek.

update 20.1.2010: Nakoniec sa situácia vyriešila, zaslal som faktúru na svoje vlastné meno. Zhruba za týždeň sa v administrácii objavilo „stav transakcie“ – „zaplatené“. Prišiel aj ospravedlňujúci email od Aukra, s tým, že to bolo nedorozumenie, ktoré sa nakoniec vyriešilo. Peniaze boli pripísané na účet. Pocity mám síce zmiešané, Aukro som sa rozhodol využívať aj naďalej, uvidíme, ako bude situácia pokračovať. Provízia je nesporne zaujímavá a na českom a slovenskom affiliate trhu prakticky bezkonkurenčná.

16 thoughts on “Na Slovensku sa vyplácajú peniaze ťažko, môže za to kríza? Nie!

  1. mato

    mne nevyplatili fakturu dodnes, idem sa s nimi sudit. uvidim ako to dopadne.

    Reply
  2. Wampi

    Ja splupracoval s Aukro.sk a prvni faktura proplacena v pohode, myslim, ze druha taky, ted si nejsem jistej, jestli byly nejaky problemy, ale ted mam account zablokovany a cekam na vyreseni. Obraci se na cast smlouvy 5.3, kde pisou, ze na 1 obrazovce stranky (mrknete do smlouvy) nesmi byt vic bannery jine firmy v ramci skupiny Allegro/QXL (tedy cesky Aukro.cz, polsky Allegro.pl…), ale ta zenska na supportu nejak nedokaze rozeznat rozdil mezi 1 obrazovkou stranky a celym webem, protoze na te 1 strance jine reklamy nebyly, ale na webu jo, takze je to z jejich strany jasne poruseni smlouvy a blokace je neopravnena. Ceka mne u nich na vyplatu docela dost penez, pokud jeste to nemas vyreseny a mas tam taky dost, ozvy se mne na mail pro reseni hromadne zaloby treba. Uz mne s nima dochazi trpelivost, s Aukro.cz, Allegro.pl, Teszvesz.hu a i treba ukrajinskym Allegro.ua problemy nejsou, ale na supportu slovenskyho Aukra sedi asi fakt totalni magori.

    Reply
  3. W1Ld

    kazdemu ide o to, aby na tom druhom zarobil, ale uz ked ma on nieco zo svojho vrecka vytiahnut, tak sa vykruca ako sa len da, aj ked by nemusel, kedze z danej sluzby aj tak vyryzoval len dany system na ukor uzivatela, ktory vyuziva ich sluzbu…

    Reply
  4. zivnost

    no ale v prvom rade porusujes zakony ty, tym ze nemas ziadne opravnanie na podnikanie.

    Reply
    1. exot Post author

      @zivnost To vobec nie je pravda, neviem ako si na to prisiel. Prelistuj si "VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY", najdi si odstavec "6. Odmena Partnera" a bod 6.4 "a)" a "b)" a potom reaguj. Kde sa co fakturuje, to tvoja starost nie je, vsetko co je potrebne zdanit zdanene mam.

      Reply
      1. silly_billy

        "Vystavená faktúra musí spĺňať všetky náležitosti riadneho daňového dokladu a obsahovať uživatelské meno Partnera používané na Aukro" doplnil by som haluškou z tvojho úvodu: "Ak je človek nepodnikateľ, automaticky mu zapne, že to vyfaktúruje na niekoho z rodiny, známeho / priateľa, veď je to jedno, tak sa to robí vždy, no nie? No v Aukre nie…" Protirečíš si, vo viacerých častiach, to s tým naťahovaním zo strany Aukra beriem, ale keď dáš vystaviť faktúru na niekoho iného a ty sám tie penize užiješ, lebo sa to tak robí? a to voláš po demokratickom a spravodlivom štáte? takto to fungovalo za socíku, kámo…
        neber to osobne, vyjadrujem len svoj skromny nazor…

        Reply
        1. exot Post author

          Povedz mi ze sa to robi inak? Kazdy to tak robi, peniaze su zdanene tak ci tak, takze to protizakonne alebo trestne nie je. To, ze si nemozem zmenit profil na Aukre a to, ze som na nic podobne nebol upozorneny pri nahadzovani reklamnych ploch, to je vec druha. O demokracii sa hadat nebude, ta u nas nefunguje ani fungovat v najblizsich 10rokoch nebude, to vie kazdy. Tu ide o to, ze clovek na zaciatku nevie, co to vsetko obnasa, pokial si nevymeni aspon 5 emailov s prevadzkovatelom. O tom som tu celu dobu pisal.

          Reply
          1. silly_billy

            snad mi nechces povedat, ze to, ze aukro chce fakturu vystavenu na registrovaneho uzivatela je nejaky fail? nemyslis, ze system, ktory zatracujes a dehonestujes podporuju prave ludia ako ty tym, ze riesia veci "naokolo"? na jednej strane sa ti to nepaci a vravis o bordeli v aukre, na strane druhej, to je asolutne korektne zakotvene v ich obch. podmienkach. a ked sa snazia tieto podmienky aplikovat a dodrziavat pravidla, ktore si sami stanovili, tvrdis, ze demokracia v tomto state najblizsich desat rokov nebude, ze to vie predsa kazdy… v mnohych veciach si sam odporujes. vidim, ze tato debata nebude mat konca-kraja, pretoze ty hajis svoj nazor, ktory je zaujaty tvojou negativnou skusenostou s aukrom. p.s.: obdivujem tvoje hodnotenie komentarov, ktore samo napoveda o povahe nasej diskusie…

          2. exot Post author

            Komentare nehodnotim. To je automatika, nie som R.Hulan. Nic v akure nesmeruje cloveka na to, aby vystavil iny dokument ako fakturu, ak ho tam najdes, tak mi ho kludne ukaz, rad si ho pozriem. Ak by tam nieco take bolo, nebol by problem. Natahovacky by boli, ale problem nie. Ak nie si niekto z Aukra tak sa cudujem, preco ich tak zaujate obhajujes. Zatial mi odpovedali len relativne odmerane a arogantne. Ja som im poskytol reklamu prakticky zadarmo (zatial). Zisk mali len oni a ja sa nemozem dopatrat k vysledku. Preto som nahnevany.

  5. Srigi

    Dúfam, že tento článok ohľadne Aukro bude mať podobne dobré s’eo ako ten článok o htc hd2. Príde mi to ako ďalšia možnosť ako proti týmto chamtivcom bojovať.

    Reply
  6. schusterr

    etarget mam na takmer vsetkych weboch a zdal sa mi pre slovensko vyhodnejsi nez google ked prihliadneme na klesajuci dolar. Teraz je sice zobrazovanie meny v eur. Dost ma sklamalo ze citam ze etarget ma z vyplacanim problemy, ja by som mal dostat teraz 1 platbu , je 24.teho a do konca mesiaca by to malo byt . no uvidime ci sa nevratim k adsense :)

    Reply

Pridajte komentár