Kdekupit.sk ako ďalší z radu katalógov internetových obchodov

By | 10. januára 2011

Bol som požiadaný aby som napísal svoj názor na túto novú službu. Z počiatku som to chcel odmietnuť ale rozhodol som sa že tento článok predsa len napíšem.

Keď si kliknete na www.kdekupit.sk načíta sa Vám internetová stránka s grafickým dizajnom, ktorý môžeme viac-menej pochváliť, pôsobí uhladene a čisto. Logo je výstižné, sympatické a celkové rozloženie elementov na stránke, i keď vo svojej podstate jednoduchej je veľmi dobré.
Poďme ale trošičku na analýzu toho, čo stránka vlastne ponúka ako svoju službu. Tou je triedený zoznam internetových obchodov. Čo je veľmi zaujímavé a oceniteľné, je fakt, že sú obchody triedené ručne. Všimol som si, že v ak chcete pridať nový internetový obchod do zoznamu (ak sa tam ešte náhodou nenachádza, pretože keď si pozriete čísla v zátvorkách v menu za jednotlivými kategóriami, ktoré znamenajú počty e-shopov v danej kategórii, musíte uznať, že e-shopov je tam naozaj veľa) narazíte na položku „Názov / kategória e-shopu:“, kde sa píše:

Názov a kategórie zaradenia e-shopu sú ručne spravované zo strany prevádzkovateľa Kdekupit.sk. Ide o hlavnú konkurenčnú výhodu a kľúčovú vlastnosť ktorá robí z Kdekupit.sk neporovnateľne prehľadnejší katalóg oproti svojej konkurencii. Robíme to pre Vás, veríme, že to oceníte.

Považujem to za veľmi sympatické zo strany prevádzkovateľa tejto stránky, aj keď, nechcel by som mať za úlohu dosť výrazne členito roztriediť cca 2500 internetových obchodov do cca 300 kategórií J. Toto je jedna z vecí, ktorá ma dostala.

Poďme ďalej, Kdekupit.sk nie je cenový porovnávač, ak čakáte, že Vám stránka po zadaní kľúčového slova (nejakýho produktu) urobí cenové porovnanie v e-shopoch, čakáte márne. Nájde Vám to ale konkrétne internetové obchody, kde predávajú ten daný produkt ktorý ste napísali do vyhľadávania, na ktorých si už produkt musíte nájsť sami. Prevádzkovateľ neimplementovanie tejto funkcie komentuje tým, že je podľa neho „kontraproduktívna“. Vo svojej tlačovej správe takto komentuje stránky ktoré túto službu implementovanú majú: „Tieto stránky totiž chcú aby boli produkty čo najlacnejšie a ešte aj aby obchody platili za preklik na svoj e-shop. Považujeme to za slepú vetvu vývoja katalógov internetových obchodov. Dobrý obchod totiž nikdy nebude najlacnejší. A tiež, dobrý obchodník nikdy nebude môcť ponúknuť najväčšiu sumu za preklik na svoj e-shop“.

Navyše sa ohrádza tým, že cenové porovnávače nie je možné technicky udržať v neustále aktuálnom stave. V tomto z časti dávam za pravdu, môže sa totiž technicky stať, že informácia zmene ceny / dostupnosti atď  na stránke ktorá vyhľadáva / porovnáva ceny, môže byť neskôr replikovaná na server prevádzkovateľa stránky a tým môže vzniknúť na istý čas neaktuálnosť databázy.

Nuž, Kdekupit.sk si teda vybralo svoju cestu, odlišnú od ostatných, celkové hodnotenie tohto webu mnou je pozitívne, určite službu rád využijem. Jej úspešnosť však určite preverí čas. Držím palec.

Pridajte komentár