Blokujte nežiadúce zdroje návštevnosti v Google Analytics

By | 19. november 2015
Blokujte nežiadúce zdroje návštevnosti v Google Analytics

Aktualizácia: V komentároch som bol upozornený, že môj návod nefunguje, resp. funguje iba tak, že presunie spam traffic z referralu do directu. Riešením je použiť filtre, odporúčam tento skvelý nástroj mareklecian.cz/spamfilter.

V poslednej dobe v Google Analytics zaznamenávam výrazné výkyvy v návštevnosti. Je to spôsobené tým, že mi niektoré weby posielajú návštevnosť. Prečo mi tieto zdroje posielajú návštevnosť je v rámci článku irelevantné a nebudem ho rozoberať. Efekt je však nepríjemný, proste nevidím reálne dáta, ale skreslené dáta (keďže sa nejedná o skutočnú návštevnosť). Keďže som to spozoroval na xy weboch, predpokladám, že sa jedná o globálny problém a týka sa aj vás. Ako tomuto problému predísť?

Google Analytics ponúka možnosti filtrovania zdrojov návštevnosti (sprostredkovania):

  1. V Google Analytics si vyberte účet svojho webu
  2. V stĺpci Vlastníctvo prejdite cez Informácie o sledovaní na Zoznam vylúčených sprostredkovaní
  3. Kliknite na tlačítko Pridať vylúčenie sprostredkovania a zadajte doménu, z ktorej návštevnosť chcete ignorovať
postup ako blokovať nežiaducu návštevnosť v Google Analytics

postup ako blokovať nežiaducu návštevnosť v Google Analytics – 1

postup ako blokovať nežiaducu návštevnosť v Google Analytics

postup ako blokovať nežiaducu návštevnosť v Google Analytics – 2

Ktoré referraly blokovať?

Určite tie, ktoré vidíte medzi v sekcii Akvizícia -> Všetka návštevnosť -> Kanály -> Referral a je evidentné, že nemajú s vaším webom nič spoločné a nemajú vám prečo posielať návštevnosť.

U mňa to sú v súčasnosti najčastejšie tieto zdroje:

  • copyrightclaims.org
  • snip.to
  • get-your-social-buttons.info
  • floating-share-buttons.com
  • get-free-social-traffic.com
  • alibestsale.com
  • rankings-analytics.com
  • free-floating-buttons.com

Časom sa tieto zdroje určite obmenia, takže si budete musieť pridať iné URL.

One thought on “Blokujte nežiadúce zdroje návštevnosti v Google Analytics

  1. http://www.petramikulaskova.cz

    Ahoj, ten návod v článku moc nepomůže, takto se tato návštěvnost z referalu dostane do directu.

    Řešilo se to u nás zde: http://404m.com/2015/05/14/jak-se-zbavit-referrer-spam-v-google-analytics/
    (none).

    Pro úplné vyloučení lze použít jeden ze tří způsobů:
    1) Filtr v google analytics podle domény
    2) Vlastní segment, který vyloučí návštěvy z těchto domén podle zdroje
    3) Rozšířený filtr, který vyloučí návštěvy opět podle zdroje.

    Ad 1 Přes filtry je šikovný nástroj od Marka Leciána zde
    https://mareklecian.cz/spamfilter/

    Ad 2 Segment Marek taky vytvořil https://mareklecian.cz/chcete-jednoduse-vycistit-historicka-data-v-google-analytics-od-referral-spamu/

    Reply

Pridajte komentár