Ako monetizovať nemonetizovateľné?

By | 9. júla 2015

Ak sa nejakú dobu zaoberáte affiliate marketingom z pohľadu publishera, určite ste sa už stretli so situáciou, keď ste mali web, ale nebolo dobrej metódy, ako ho speňažiť. Na túto tému som sa už vyjadril v článku kedy affiliate vyhráva nad AdSense a aké témy sa ťažko monetizujú. Teda okrem AdSensu, ktorý niečo zarobí, ale tiež to nie je bohviečo. Ide hlavne o segment zdravia, kde u ľudí, ktorí dlhodobo píšu „čisté“ články o zdraví, zdravej výžive, správnom chudnutí, nehrozí propagovať tabletky na chudnutie, či erekciu. Z morálneho hľadiska, ale aj z hľadiska znevažovania úrovne svojho webu, ktorý si tak dlho budovali.

Aby som sa ešte vrátil k AdSensu, dotyční nasadia AdSense, ale zabúdajú na to, že reklamné plochy budú mať opät podchytení inzerenti, nakupujúci traffic pre svoje landing pages s tabletkami na chudnutie či erekciu. Takže to je vlastne jedno. Aby ste ma chápali, nijak neznevažujem affiliate s tabletkami a pod., ale tento segment by som s reálne zdravou výživou nekrížil. Podľa mňa vlastne tento traffic (ľudia čo dlhodobo čítajú články o správnej životospráve) ani veľmi dobre nekonvertuje.

Ok, tak aké sú možnosti? Čo spraviť, keď mám web (nemusí to byť len web v oblasti zdravia), ktorého traffic na ničom nekonvertuje? Máte 2 možnosti:

1. Napíšte manažérovi affiliate siete

Spolu potom prídete na to, že je na nete x eshopov, alebo služieb, ktoré by ste mohli propagovať, ale nemajú vlastný affiliate program. Šikovný affiliate manager ich dokáže osloviť a spustiť affiliate program, ktorý môžete začať veselo používať.

Konkrétny príklad z nedávnej minulosti je, keď som písal Števovi Polgárimu z Dognet.sk, že chýba niečo pre „čistý“ segment zdravia a za pár týždňov pribudla kampaň Biocare s predajom bio produktov a výživy. Ak si chcete niečo podobné skúsiť, kampaň určite odporúčam.

2. Priamy predaj reklamy

Ak nechcete so Števom komunikovať, pretože vám je napr. nesympatický, môžete na stránke predávať reklamu aj priamo. Buď sa dohodnete na obanerovaní svojho webu (na takýto branding ale potrebujete slušný traffic, x tisíc UIP / deň), alebo predávate odkazy z článkov.

Pri predajoch odkazov by som si dával ale veľký pozor, aký budete mať počet článkov s „reklamnými“ odkazmi, oproti článkom bez takýchto odkazov. Ak by váš web tvorili len hnusné PR články, čoskoro môžete čakať „penalizačný darček“ od Googlu. Aj toto sa dá robiť dobre a efektívne, píšete články kvalitne, nepublikujete všetok bulshit čo vám kto pošle, predávate odkazy len lepším webom, nie cieleným MFAčkam, dodržujete obsahovú relevanciu (máte web o zdraví, odkazujete na weby o zdraví).

One thought on “Ako monetizovať nemonetizovateľné?

  1. Avatar

    Pokojne píš po slovensky SPEŇAŽOVAŤ a budú ti rozumieť všetci! :)

    Reply

Napísať odpoveď pre Avatar Zrušiť odpoveď